Heb je een project voor ons?
We nodigen je graag uit in Kasterlee waar je al meteen onze mogelijkheden kan zien. Ook afspraken ’s avonds en tijdens het weekend zijn perfect mogelijk. Indien gewenst komen we bij jou langs.
Contacteer onsOm de krachten op te vangen werd het chassis ook onder de cabine versterkt.
De wagen werd ingeschreven als dubbel gebruik. Dit wil zeggen dat de wagen zowel als vrachtwagen én als trekker werd ingeschreven.
De vrachtwagen heeft een dubbele koppeling: een vangmuilkoppeling en een koppelschotel.
Wanneer de koppelschotel niet gebruikt wordt, kan een laadbak over deze koppelschotel gemonteerd worden. Deze zetten ze eenvoudig op- en af met de laadkraan dankzij de ingewerkte sjorogen aan de zijkant van de laadbak.
Orde onderweg is van groot belang. Daarom zorgden we ervoor dat alle vrije ruimtes zo nuttig mogelijk opgevuld werden. De zijkant van het chassis werd opgevuld met gereedschapskoffers op maat. Achter de kraan werd er opbergruimte voorzien voor houten balken etc. op te bergen. Alles werd thermisch verzinkt om roestvorming te voorkomen.
De Ceuster koos voor onze COPMA 1150.8, met een hijsvermogen van 3.760 kg op een max. reikwijdte van 19,52 m.
Deze behoort tot de zwaarste reeks van kranen binnen het gamma van COPMA dat loopt van 3 tot 350 tonmeter.
Met een eigen gewicht van 9.740 kg is dit een zeer aantrekkelijk kraanmodel om toch nog laadvermogen over te houden op een 4-assig chassis.
De laadbak van deze vrachtwagen werd volledig op maat gemaakt, in nauwe samenspraak met De Ceuster & Co. De laadvloer is vervaardigd uit zelfdragende aluminium klikpanelen met oog op een maximaal laadvermogen. Aan de zijkant van de laadbak kunnen zowel verzinkte laadpalen gemonteerd worden als ladingsblokken om hun materiaal te kunnen transporteren.
Met de ingewerkte hijsogen aan de zijkant kan de laadbak er eenvoudigweg afgenomen worden, en komt de koppelschotel te voorschijn.
Achteraan de laadbak werd een versterking aangebracht om een hydraulische lier te monteren. Deze is bedienbaar vanop een aparte afstandsbediening.
Wisten jullie dat de meeste laadkranen uit de zware reeks bij ons voorizen worden met een geïntegreerde kraanbasis?
Dit is een basis die op maat gemaakt wordt in het fabriek van COPMA. Deze is volledig afgestemd op het chassis dat straks onder de laadkraan komt.
De kraanbasis loopt integraal door over de volledige chassislengte en vormt meteen een extra sterk hulpframe.
De kraan wordt op deze manier lager opgebouwd, wat een extra stabiele kraanwerking garandeert.
Wij zullen dit mooie project voor De Ceuster & Co nooit vergeten! Eén van onze hoogtepunten van 2020, een unicum, en een mooi visitekaartje voor onze firma!
Een welgemeende dankjewel aan Davy, Ward, Jhonny, Gert & het ganse team voor de fijne samenwerking en het vertrouwen.
We nodigen je graag uit in Kasterlee waar je al meteen onze mogelijkheden kan zien. Ook afspraken ’s avonds en tijdens het weekend zijn perfect mogelijk. Indien gewenst komen we bij jou langs.
Contacteer ons